Aktualności

Obowiązek odśnieżania chodników i usuwanie lodu.

Sople i bryły śniegu spadające z dachu powodują wypadki.

Jak uzyskać odszkodowanie – trzy podstawowe etapy. Za nieodśnieżanie chodników lub spadający lód z dachu odpowiada zarządca lub właściciel nieruchomości.

 Zimową porą trzeba się strzec. Idąc po osiedlu mieszkaniowym czy wzdłuż ulicy jesteśmy narażeni na pewne niebezpieczeństwa. Oprócz nieodśnieżonych chodników istnieje szansa, że spadnie nam na głowę sopel lub zmrożona gruda śniegu. Zgodnie z prawem za utrzymanie nieruchomości odpowiada jej właściciel lub zarządca. Są oni zobligowani aby nieruchomość nie zagrażała nikomu a jeżeli coś się wydarzy mamy pełne prawo skierować do nich roszczenia.  Jak zadbać o swoje interesy w momencie ww. wypadków.

  1. Najlepiej zrobić kilka zdjęć dokumentujących przyczynę, czyli (sople i śnieg – zanim się roztopi), obszaru nie odśnieżonego na którym doszło do poślizgnięcia. Dobrze aby zdjęcia miały datę. Następnie warto zadbać o świadków, którzy potwierdzą okoliczności zdarzenia. Najlepiej więc aby od razu spisali oświadczenia, na których pozostawią kontakt w postaci numeru telefonicznego lub po prostu sam kontakt abyśmy mogli w późniejszym czasie uzyskać od nich faktyczne potwierdzenie po postaci oświadczeń.
  2. Jeżeli zabrała nas karetka pogotowia to należy poprosić o wypis lub dokument z ambulatorium. Jeżeli sami zabraliśmy się z miejsca wypadku to należy udać się tego samego dnia na pogotowie i dokonać obdukcji celem potwierdzenia obrażeń. Warto zrobić zdjęcia okaleczonych miejsc lub siniaków. Ważne aby zbierać wszystkie rachunki za lekarstwa, przejazdy do lekarzy i na rehabilitację.
  3. Po zebraniu wszystkich powyższych dokumentów należy powziąć informację kto jest właścicielem lub zarządcą nieruchomości, na której lub przy której doszło do wypadku. Najczęściej posiadają oni polisę odpowiedzialności cywilnej wiec po uzyskaniu informacji o jej numerze i wystawcy, tam kierujemy swoje pismo roszczeniowe wraz z kopią wszystkich powyżej wymienionych dokumentów. Czas na zgłoszenie roszczenia, to co do zasady trzy lata od momentu wypadku. Jeżeli spotykamy się z odmową zapłaty odszkodowań, nie pozostaje nie innego jak skierowanie się na drogę procesu sądowego.

Udostępnij Znajomym:

Krajowe Biuro Obsługi Roszczeń Ubezpieczeniowych Sp. z o.o.

Mickiewicza 63,
01-625 Warszawa

tel. 22 256 53 00
fax: 22 256 53 05

Godziny pracy:

pn-pt od 9.00 do 17.00

kontakt
Aktualności